Üld- ja tellimistingimused

E-poest tellides nõustud automaatselt alljärnevate tingimustega.

Üldsätted

  1. ÜLDSÄTTED
    1. Käesolevad Optikwelt OÜ e-poe (edaspidi: e-pood) müügitingimused (edaspidi: tingimused) kehtivad e-poest ostmisel internetiaadressilt optikwelt.ee. Toodete müüja on Optikwelt OÜ (edaspidi: müüja), registrikood 10612951, aadress A. Puškini 25a, 20309 Narva;  e-post info@optikwelt.ee. Tingimustega reguleeritakse õigussuhteid, mis tekivad müüja ja e-poest toodete ostja (edaspidi: klient) vahel.
    2. Müüjal on õigus ühepoolselt tingimusi muuta ja täiendada, avaldades uued tingimused internetiaadressil optikwelt.ee. Kui klient esitab tellimuse enne tingimuste muudatuste jõustumist, kohalduvad tellimuse esitamise ajal kehtinud tingimused.
    3. Kliendil on võimalik enne tellimuse esitamist tingimused oma arvtisse salvestada ja ajatempli lisamiseks digiallkirjastada või siis otse veebisirvikust välja printida.
    4. Kasutades e-poe veebikeskkonda muus keeles kui eesti keeles, kajastatakse vastavas keeles ka tingimused. Tõlgete mitmeti tõlgendatavuse korral lähtutakse eestikeelsest versioonist.
    5. Klient nõustub e-poest tellimuse kinnitamisega tingimustes sätestatuga.
    6. E-poe veebikeskkonnas olevate toodete piltidel on illustreeriv tähendus.
    7. E-poe klienditeeninduse kontaktandmed on: epood@optikwelt.ee.

Tellimine

  1. TELLIMINE E-POEST

    1. Tellimusi saab e-poes esitada kas eelenvalt registreerinud kliendina sisse logides või anonüümse kliendina. Tellimuste ajalugu ja soovikorvi (lemmikuteks valitud tooted) tooteid saab eelnevalt registreerinud ja e-poe keskkonda sisse loginud klient.
    2. Klient valib e-poest välja soovitud toote/tooted ja lisab tellimusse.
    3. Klient valib tellimuse üleandmise viisi ja koha (tingimuste punkt 4).
    4. Klient kinnitab tellimuse ja tasub kogu tellimuse eest müüja poolt pakutud maksekeskkondades. Klient kontrollib enne tasumist, et tellimuses kajastatud tooted, kogused ja hinnad vastavad kliendi tegelikule soovile.
    5. Pärast kolmanda osapoole maksekeskonna kaudu tasumist tuleb kliendil vajutada nupule „Tagasi kaupmehe juurde“.
    6. Tellimuse ja makse kättesaamise kohta saadab müüja kliendile automaatse e-kirja.
    7. Müüja alustab tellimuse täitmist kui klient on tellimuse kinnitanud ja tasunud kogu tellimuse eest. Pärast tellimuse komplekteerimist saadetakse kliendile e-posti teel arve-saateleht. Kui arve-saatelehel esineb vigu (mittesoovitud kaubad, kogused vmt), tuleb kohe ühendust võtta klienditeenindusega e-posti või telefoni teel.
    8. Kui klient on tellimuse vormistamisel andnud nõusoleku toote asendamiseks ja müüjal ei ole tellimuse komplekteerimisel tellitud toodet võimalik soovitud koguses anda, asendab müüja selle analoogse tootega (edaspidi: asendustoode). Toodete asendamiseks saab nõusoleku anda vaid e-poe keskkonda sisse loginud klient.
    9. Kui müüjal ei ole võimalik toodet asendada või klient ei ole andnud müüjale nõusolekut toote asendamiseks, tagastatakse puuduoleva toote maksumus vastavalt punktile 6.6.
    10. Kui asendustoote müügihind ja/või kogus on väiksem võrreldes kliendi poolt tellitud toote müügihinna ja/või kogusega, tagastab müüja kliendile toote ja asendustoote müügihinna vahe vastavalt punktile 6.6. Kui asendustoode on kallim võrreldes tellitud tootest, ei pea klient juurde maksma.
    11. Müüjal on õigus määrata toodetele vähim ja suurim kaal/kogus, mida kliendil on võimalik tellida.
    12. Müüjal on õigus loobuda tellimuse täitmisest, teavitades sellest klienti e-posti teel koos loobumise põhjusega. Juhul, kui müüja loobub tellimuse täitmisest, tagastatakse tellimuse maksumus vastavalt punktile 6.6.

Tasumine

  1. HIND, LÕPLIK MAKSUMUS ja TASUMINE
    1. Toodete hinnad e-poes on toodud eurodes ja sisaldavad käibemaksu.
    2. Toodetele kehtivad ostu tegemise hetkel e-poes kuvatud hinnad. Juhul kui müügihind on toote kättesaamise ajaks muutunud, jääb jõusse tellimuse vormistamise hetkel kehtinud hind.
    3. Klient tasub tellimuse eest ettemaksuna täies ulatuses e-poes näidatud viisidel.
      1. Tellimuse maksumusele võib lisanduda teenustasu vastavalt kliendi ja panga- või krediitkaardi väljastaja vahel sõlmitud lepingule.
      2. Tasumine toimub väljaspool e-poes turvalises keskkonnas – pangaülekandega või pangalingiga tasumisel vastava panga ning maksevahendusteenuse või krediitkaardiga tasumisel Maksekeskus AS või PayPal turvalises keskkonnas.
      3. Maksekeskus AS vahendusel saab tasuda otse järgmistest pankadest: 
        1. Eesti: Swedbank, SEB, Luminor, LHV, Coop Pank, Pocopay
        2. Läti: Swedbank, SEB, Citadele ja Luminor
        3. Leedu: Swedbank, SEB ja Luminor
        4. Soome: Aktia, Ålandsbanken, Danske, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpankki, OP, POP Pankki, S-Pankki, Säästopankki
      4. Müüjal puudub ligipääs kliendi panga ja krediitkaardi andmetele.
    4. Juhul, kui klient valib tellimuse müüja poolt kohale toimetamise (s.t ei tule ise tellimusele järele), lisandub müügihinnale vastav teenustasu.
    5. Kaalutoodete puhul võib toodete lõplik hind tellimuses muutuda.
      1. Juhul, kui kaalutoote komplekteerimisel kujuneb toote lõplik hind vastavalt tegelikule kaalule väiksemaks, tagastab müüja hinna vahe vastavalt punktile 6.6.
      2. Kui kaalutoote hind kujuneb vastavalt tegelikule kaalule suuremaks kui kliendi poolt tasutud, ei ole klient kohustatud vastavas osas juurdemakset teostama.

Kättesaamine

  1. TELLIMUSE KÄTTESAAMINE
    1. Tellimusi võib kätte saada määratud müügipunnktidest (edaspidi: e-poe väljastuspunkt) või saadetakse kliendi poolt näidatud aadressile postiga või kulleriga.
    2. Digitoodete väljastamine
      1. Digitooted väljastatakse kliendile e-poe kliendikonto lehe kaudu, milleks tuleb eelnevalt sisse logida.
      2. Allalaadimise link kehtib 7 päeva või kuni 7 allalaadmise korda.
    3. Tellimuste kättesaamine müügipunktist
      1. Tellimus väljastatakse üksens tellimuses märgitud müügipunktist.
      2. Müügipunktis toimub tellimuste väljastamine üksnes müügipunkti lahtioleku ajal.
      3. Tellimused on müügipunktis kättesaadavad tellimuses määratud ajavahemikul.
      4. Tellimuse saab klient kätte isikut tõendava dokumendi (ID kaart, pass, juhiluba) ja tellimuse numbri esitamisel. Isikut tõendava dokumendi puudumisel võib müüja jätta tellimuse väljastamata.
      5. Müüja ei vastuta kliendile tekkinud kahju eest, kui müüjast mittetulenevatel põhjustel on kolmandad isikud saanud oma valdusse unikaalse tellimuse numbri ja selle alusel on tellimuse kätte saanud. 
      6. Kui tellimus sisaldab alkohoolseid jooke, toimub tellimuse väljastamine ajavahemikus 10.00-22.00 ja tellimus antakse üle vaid täisealisele isikule (nõutav vastuvõtja dokument). Kui klient dokumenti ei esita või kui klient on alaealine, on müüjal õigus jätta eelnimetatud tooted üle andmata.
      7. Müüja hoiab tellimusi kuni päeva lõpuni. Kui klient tuleb tellimusele järele hiljem kui tellimuses määratud ajavahemikul, peab ta arvestama võimaliku ooteajaga tellimuse kättesaamisel. Kui klient ei tule tellimuses näidatud aja jooksul sellele järele, loetakse klient tellimusest loobunuks ning müüja tagastab kliendile tellimuse maksumuse vastavalt punktile 6.6.
    4. Tellimuste kättesaamine kulleriga sh pakiautomaadiga
      1. Tellimuste kättesaamiseks kulleriga, tuleb tellimisel valida kulleriteenus ning määrata kättetoimetamise aadress. Tellimuste kohaletoimetamine kulleriga toimub kulleri poolt kehtestatud tingimuste alusel.
      2. Müüja ja kullerfirma ei vastuta Kauba kohaletoimetamise viivituse ja tekkinud arusaamatuste eest juhul, kui viivitus või arusaamatus on tingitud kliendi poolt tellimuse vormistamisel esitatud andmete ebatäpsusest või ebaõigsusest.

      3. Kulleriga tellimuste kättesaamisel lisandub arvele teenustasu, mis tuuakse välja tellimuse vormistamisel.

      4. Klient peab tagama tellimuse vastuvõtmise kullerilt. Juhul, kui klient ei vasta telefonile ja/või ei taga tellimuse vastuvõtmist kulleri esmakordsel jõudmisel kliendi asukohta või muutub muu kliendi poolse asjaolu tõttu tellimuse kokkulepitud ajal üleandmine võimatuks, loeb müüja, et klient on tellimusest loobunud. Müüja tagastab kliendi poolt tasutud summa vastavalt punktile 6.6.

    5. Tellimuse kättetoimetamine postiga
      1. Tellimuste kättesaamiseks postiga, tuleb tellimisel valida vastav postiteenus ning määrata kättetoimetamise aadress. Tellimuste kohaletoimetamine postiga toimub postifirma poolt kehtestatud tingimuste alusel.
      2. Kaup toimetatakse postifirma poolt kliendi poolt tellimusel antud kättetoimetamise aadressile ja jäetakse kas postkasti või ukse taha vms. Täpsemad üleandmise viisid kehtestab postifirma.
      3. Kaup loetakse kliendile üleantuks alates selle üleandmisest postifirmale.
    6. Kauba kättetoimetamie pakiautomaati

      1. Kauba kohaletoimetamisel kliendi poolt valitud (Omniva, SmartPost vms) pakiautomaati lisandub kauba hinnale kohaletoimetamise tasu vastavalt hinnakirjale. Juhul kui tellimuse maksumus ületab summat 200€, kohaletoimetamise tasu ei lisandu.
      2. Müüja toimetab kauba pakiautomaadsüsteemi hiljemalt 7 pangapäeva jooksul alates tellimuse kinnitamisest.
      3. Kauba kohalejõudmisest pakiautomaati teavitatakse postifirma poolt klienti SMS-teatega, mis sisaldab pakiautomaadi ukse avamiseks unikaalset uksekoodi.
      4. Müüja ei vastuta kliendile tekkinud kahju eest, kui müüjast mittetulenevatel põhjustel on kolmandad isikud saanud oma valdusse pakiautomaadi unikaalse koodi ning selle alusel on kaup kätte saadud.
      5. Juhul, kui klient ei ole hoiutähtaja möödudes pakiautomaadist kaupa vastu võtnud, jääb kaup e-poe juurde hoiule. Kliendil on alati õigus kaupa välja nõuda, kohustudes eelnevalt hüvitama hoistamisega kaasnevad kulud, kuid mitte vähem.
    7. Juhul, kui kaup jääb õigeaegselt kätte toimetamata müüjast tulenevatel asjaoludel, teavitatakse klienti sellest tellimuses esitatud kontaktandmetel, leppides samas kokku uue kätte toimetamise aja. Sellisel juhul kannab kättetoimetamise kulud tellija, eeldusel, et tarneviis ja kättetoimetamise sihtkoht jääb samaks. 

    8. Juhul kui kaup jääb kätte toimetamata kliendist tulenevatel asjaoludel, tuleb kliendil hüvitada hoiutamise ja uue kättetoimetamisega seonduvad kulud.
      1. Kauba hoiustamise tasu on 0,25€ päevas ühe kilogrammi kauba kohta. Tasu arvestamisel toimub ümardamine üksnes ülespoole ja 1kg täpsusega.
      2. Kaup, millele tarneviisiks klient valis kättesaamise müügipunktist, on esimesed 14 päeva hoiustamine tasuta, sealt edasi tasuline.
    9. Toodete kontroll ja toodete kahjustumise või kadumise riski üleminek

      1. Tellimuse kättesaamisel on kliendil kohustus kontrollida toodete vastavust arve-saatelehele. Mittevastavad tooted (nt rikutud/praak tooted, mittetellitud tooted, sobimatud asendustooted jms) märgitakse arve-saatelehele, mis jääb kullerile, või teavitatakse e-kirja teel müüja klienditeenindust.

      2. Kui toodete kontrollimisel ilmneb, et toodete hulgas on mitte tellitud, defektseid, katkises pakendis tooteid, tuleb sellest koheselt teavitada müüja klienditeenindust. Tellimuse kättesaamisel kulleriga tuleb vastuvõtmisel avastatud puudustega ja mittetellitud tooted koheselt tagastada kullerile.

      3. Toodete kahjustumise või kadumise risk läheb üle kliendile kättesaamisest.

Isikuandmed

  1. ISIKUANDMETE TÖÖTLEMINE ja ANDMEKÜPSISED
    1. Müüja töötleb kliendi poolt e-poes sisestatud isikuandmeid (sh nimi, telefoninumber, aadress, e-posti aadress, telefon) eelkõige tellimuse täitmiseks ning kauba kliendile kohale toimetamiseks vastavalt müüja andmekaitsetingimustele.
    2. E-pood kasutab küpsiseid. Küpsis on pisike tekstifail, mille veebilehitseja salvestab automaatselt kliendi poolt kasutatavasse seadmesse. Küpsiseid kasutatakse teabe kogumiseks selle kohta, kuidas klient e-poes kasutab, eesmärgiga pakkuda kliendile paremat kasutajakogemust. E-poes kasutatakse järgmisi küpsiseid:
      1. seansiküpsised, mille eesmärk on võimaldada e-poe kasutamist;
      2. püsiküpsised, mille eesmärk on pidada meeles kliendi valikuid e-poes;
      3. esimese ja/või kolmanda osapoole küpsised, mille eesmärk on näidata kliendile sobilikku reklaami ja pakkumisi;
      4. .kolmanda osapoole analüüsiküpsised, mille eesmärk on turundussuhtluse optimeerimine.
      5. Klient võib oma seadmetesse salvestatud küpsised kustutada ja/või blokeerida, muutes oma veebilehitseja vastavaid seadeid. Küpsiste mittekasutamisel ei pruugi e-poes plaanipäraselt töötada ja/või osad funktsionaalsused ei pruugi olla kliendile kättesaadavad.
      6. Lisaks analüüsiküpsiste kasutamisele kasutab e-pood piksleid (pixel tags, web-beacons), mille abil jälgitakse müüja veebilehe optikwelt.ee kasutust. Seda tehes ei töödelda isiku tuvastamist võimaldavaid andmeid.

Taganemine

  1. LEPINGUST TAGANEMINE, TAGASTAMINE JA TAGASIMAKSED
    1. Kliendil on õigus lepingust taganeda (tellimusest loobuda) 14 kalendripäeva jooksul tellimuse kättesaamisest täites selleks vastava taganemise avalduse tüüpvormi. Taganemise avaldust on võimalik täita ka müügipunktis kohapeal.
    2. Taganemise avaldus ja tagastatavad tooted tuleb üle anda e-poe müügipiunktis. Toodete tagastamisega seonduvad kulud kannab klient.
    3. Kliendil on õigus lepingust taganeda, kui tooted on kasutamata ja rikkumata, sh originaalpakendis. Soovitame kliendil kõik tooted, mida ta soovib tagastada, toimetada müüjani ühe korraga ja originaal-transpordipakendis.
    4. Vastavalt võlaõigusseadusele ei kehti taganemisõigus toodetele, mida oma olemuse tõttu ei saa tagastada, sealhulgas:
      1. kaup, mis on valmistatud kliendi isiklikke vajadusi silmas pidades või tellimustöö alusel;
      2. tooted, mis ei ole kõlblikud tagasisaatmiseks tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel;
      3. avatud pakendiga kosmeetika ja parfüümid;
      4. jahutatud ja külmutatud tooted ning kiiresti riknevad (s.t märgistusega „Kõlblik kuni …“) tooted;
      5. perioodilised väljaanded (ajalehed, ajakirjad jne);
      6. tooted, mis oma olemuse tõttu segatakse või ühendatakse pärast üleandmist muu asjaga selliselt, et neid ei saa enam teineteisest eraldada;
      7. suletud ümbrises audio- ja videosalvestis või arvutitarkvara, kui klient on ümbrise avanud.
    5. Tagastamisele kuuluva toote seisukorra halvenemisel vastutab klient toote kasutamisest tingitud väärtuse vähenemise eest juhul, kui ta on toodet kasutanud muul viisil, kui on vaja asja olemuses, omadustes ja toimimises veendumiseks. Et veenduda eseme olemuses, omadustes ja toimimises, peab klient käsitsema ja kasutama toodet üksnes nii, nagu tal lubataks seda tavapäraselt poes teha.
    6. Tagasimaksed, mida müüja teostab vastavalt käesolevatele tingimustele, tehakse 25 tööpäeva jooksul alates tellimuses kindlaks määratud üleandmise kuupäevast. Tagasimaksed tehakse kliendi samale arvelduskontole, millelt tellimuse eest tasuti.
    7. Juhul, kui klient on lepingust taganenud, tagastab müüja kliendile tellimuse maksumuse koos kohaletoimetamise tasuga viivitamata, kuid mitte hiljem kui 7 kalendripäeva jooksul alates kliendi taganemisavalduse kättesaamisest. Müüja võib tagasimakse tegemisest keelduda seni, kuni klient on tooted tagastanud või esitanud tõendi, et ta on tooted tagasi saatnud.

Vastutus

  1. PRETENSIOONIDE ESITAMINE JA VASTUTUS
    1. Juhul, kui müüja oma kohustusi rikub, on kliendil õigus nõuda kohustuse täitmist, keelduda oma võlgnetava kohustuse täitmisest, nõuda kahju hüvitamist, hinna alandamist, rahalise kohustuse täitmisega viivitamisel viivist või taganeda lepingust.
    2. Müüja vastutab ostetud toodetel ilmneva mittevastavuse eest 2 aasta jooksul alates toodete kliendile üleandmisest. Tarbijast kliendile kauba müümise korral eeldatakse, et 6 kuu jooksul kauba kliendile üleandmise päevast ilmnenud lepingutingimustele mittevastavus oli olemas asja üleandmise ajal, kui selline eeldus ei ole vastuolus asja või puuduse olemusega. Klient kohustub müüjat teavitama toodete mittevastavusest hiljemalt 1 kuu jooksul selle avastamisest ehk esitama pretensiooni.
    3. Mittenõuetekohaste toodete korral saab esitada pretensiooni e-posti teel või müügipunktis. Pretensioonis tuleb märkida kliendi nimi ja kontaktandmed, pretensiooni esitamise kuupäev, tootel ilmnenud puudus ja esitatava nõude sisu ning lisada ostu tõendav dokument. Müüja vastab kliendi kirjalikule või kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis esitatud kaebusele samas vormis 15 päeva jooksul.
    4. Müüja ei vastuta tellimuse täitmisel kliendi poolt esitatud ebakorrektsetest andmetest tekkiva kahju või mis tahes muude tagajärgede eest, sealhulgas kohale toimetamise viivituse eest, kui see on tingitud asjaoludest, mida müüjal ei olnud võimalik mõjutada.
    5. Müüja ei vastuta tellitud kauba mittesihipärasest kasutamisest tekkinud kahjude eest.
    6. Müüja ja kliendi vahel tekkivad vaidlused lahendavad pooled läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel on kliendil õigus pöörduda Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Ametisse (Endla 10a, 10122 Tallinn, www.ttja.ee) ja tarbijavaidluste komisjoni (Endla 10A, 10122 Tallinn, http://www.komisjon.ee) vaidluse kohtuväliseks lahendamiseks või Pärnu Maakohtusse. Lisaks on kõikidele klientidele avatud e-kauplejatega tekkinud kaebuste lahendamiseks Euroopa Liidu elektrooniline keskkond ODR-platvorm (Online Dispute Resolution ehk veebipõhine vaidluste lahendamine) aadressil http://ec.europa.eu/odr.